Print

№ 26 საკანონმდებლო წინადადება [მაჟორიტარი დეპუტაციის არჩევის ახალი წესის შესახებ]

საკანონმდებლო წინადადება:

კანონპროექტი

საქართველოს კანონი

საქართველოს ორგანულ კანონშისაქართველოს საარჩევნო კოდექსი

ცვლილების შეტანის შესახებ

 

მუხლი 1.

საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსი (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (10.01.2012, სარეგისტრაციო კოდი: 010190020. 04.001.016032)  შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილება:

 

1. მე-2 მუხლის „ვ“ ქვეპუნქტს დაემატოს „ვ.დ“ ქვეპუნქტი შემდეგი რედაქციით:

„ვ.დ) თუ საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდის გადაწყვეტილებით ბათილად იქნა ცნობილი ეპარქიის ტერიტორიაზე საეპარქიო საბჭოს მიერ საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით ჩატარებულ არჩევნების შედეგები“;

 

2. მე-2 მუხლ„ლ“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ლ) მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით ჩატარებული არჩევნებისაქართველოს პარლამენტისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი ორგანოსსაკრებულოს წევრების არჩევნები ერთმანდატიანი ან/და მრავალმანდატიანი საარჩევნო ოლქების მიხედვით;

 

3. მე-2 მუხლ„პ“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„პ) საარჩევნო რეგისტრაცია:

პ.ა) შესაბამისი საარჩევნო კომისიის მიერ პარტიების, საარჩევნო ბლოკების, ამომრჩეველთა საინიციატივო ჯგუფებისა და კანდიდატთა რეგისტრაცია არჩევნებში მონაწილეობის უფლების მიღების მიზნით;

პ. ბ) საეპარქიო საბჭოს მიერ ეპარქიის ტერიტორიაზე მდებარე ეკლესიის მღვდელმსახურთაგან დასახელებული კანდიდატის რეგისტრაცია არჩევნებში მონაწილეობის უფლების მიღების მიზნით.“;

 

4. მე-2 მუხლის „ჟ“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ჟ) საარჩევნო სუბიექტობის კანდიდატი – პირი, რომელიც არჩევნებში მონაწილეობის მიზნით წარდგენილია რეგისტრაციისათვის შესაბამის საარჩევნო კომისიაში ან/და საეპარქიო საბჭოში;

 

5. მე-2 მუხლის „ს“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ს) საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაცია – საქართველოს ცენტრალური საარჩევნო კომისია (შემდგომ − ცესკო) და მისი აპარატი, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების უმაღლესი საარჩევნო კომისიები (შემდგომ − უსკო) და მათი აპარატები, საეპარქიო და სამრევლო საბჭოები, საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიები“;

6. მე-2 მუხლის „ლ“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„შ) მაჟორიტარი კანდიდატი – საქართველოს პარლამენტის, ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი ორგანოს – საკრებულოს არჩევნებში მონაწილეობის მიზნით შესაბამისი საარჩევნო კომისიისა ან/და საეპარქიო საბჭოს მიერ რეგისტრირებული, პარტიის/საარჩევნო ბლოკის/ ამომრჩეველთა საინიციატივო ჯგუფისა და ეპარქიაში შემავალი ეკლესიის ან/და მონასტრების მიერ საარჩევნო ოლქში წარდგენილი საქართველოს მოქალაქე“;

7. მე-2 მუხლის „ც“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ც) მაჟორიტარული საარჩევნო ოლქი:

ც. ა) საქართველოს პარლამენტის არჩევნებისათვის შექმნილი მრავალმანდატიანი მაჟორიტარული საარჩევნო ოლქი;

ც. ბ) საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდის მიერ საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით არჩევნებისათვის განსაზღვრული ეპარქია.“;

8. მე-2 მუხლის „წ“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„წ) საარჩევნო უბანი:

წ. ა.) ადმინისტრაციული საარჩევნო დანაყოფი, რომელიც იქმნება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით, კენჭისყრისა და ხმების დათვლისათვის არჩევნებისა და რეფერენდუმის გამართვისას;

წ. ბ.) საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით საარჩევნოდ განსაზღვრულ ეპარქიაში მდებარე ეკლესია - მონასტრები.“;

9. მე-7 მუხლის „1“, „2“ და „5“ პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაცია არის დამოუკიდებელი ადმინისტრაციული ორგანო, რომელიც თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში დამოუკიდებელია სხვა სახელმწიფო ორგანოებისაგან და იქმნება ამ კანონის შესაბამისად. საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის უფლებამოსილება და შექმნის წესი განისაზღვრება ამ კანონითა და „საქართველოს ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესიის მართვა-გამგეობის დებულებით“.

„2. საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაცია შედგება:

ა) ცესკოსა და მისი აპარატისგან;

ბ) უსკოსა და მისი აპარატისგან;

გ) საეპარქიო საბჭოსაგან;

დ) საოლქო საარჩევნო კომისიებისგან;

ე) საუბნო საარჩევნო კომისიებისგან;

ვ) სამრევლო საბჭოსაგან.“;

„5. ცესკოსა და უსკოს წევრები, მათი აპარატების თანამშრომლები, საეპარქიო საბჭოსა და საოლქო საარჩევნო კომისიების წევრები, გარდა დამხმარე და შტატგარეშე მოსამსახურეებისა და ამ კანონის მე-19 მუხლის მე-5 პუნქტით გათვალისწინებული საოლქო საარჩევნო კომისიის წევრებისა, არიან საჯარო მოხელეები და მათზე ვრცელდება „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონი, თუ ამ კანონით სხვა რამ არ არის დადგენილი.“;

10. მე-8 მუხლის „1“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს მუშაობის წესი განისაზღვრება ამ კანონითა და შესაბამისი კომისიის რეგლამენტით, რომელსაც დადგენილებით იღებს ცესკო ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდი.“;

11. მე-18 მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„მუხლი 18. საარჩევნო ოლქები:

1. საქართველოს პარლამენტისა და საქართველოს პრეზიდენტის არჩევნების დროს - თბილისი, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკები, ჩრდილო ქართლი [ცხინვალის ოლქი] და სახელმწიფო რწმუნებული – გუბერნატორის სამოქმედო ტერიტორიები წარმოადგენს თითო საარჩევნო ოლქს.

2. აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკების უმაღლესი საბჭოების, აგრეთვე ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების დროს საარჩევნო ოლქებს, მათ საზღვრებს, სახელწოდებებსა და ნომრებს ამ კანონით დადგენილი წესით განსაზღვრავს ცესკო.

3. საქართველოს ტერიტორიაზე მდებარე ეპარქიებიდან საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით დეპუტატების არჩევნების დროს, ეპარქიების საზღვრებს ადგენს საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმ. სინოდი, სახელმწიფოს ადმინისტრაციულ-ტერიტორიული დაყოფის გათვალისწინებით.“;

12. მე-19 მუხლის „1“ პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:   

„1. საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო არის საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის მუდმივმოქმედი ტერიტორიული ორგანო. საოლქო საარჩევნო კომისიებს ქმნის ცესკო სრული შემადგენლობის უმრავლესობით ან/და საქართველოს ეკლესიის წმ. სინოდი. საოლქო საარჩევნო კომისიას ან/და საეპარქიო საბჭო აქვს ბეჭედი თავისი სახელწოდებით, შტამპი, დამოუკიდებელი ბალანსი, ანგარიშსწორებისა და მიმდინარე საბანკო ანგარიშები. საოლქო საარჩევნო კომისიისათვის ან/და საეპარქიო საბჭოსთვის ცესკოს მიერ განსაზღვრული ფინანსების ხარჯვაზე პასუხისმგებელი არიან საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს თავმჯდომარე და ბუღალტერი. არჩევნებისათვის გამოყოფილი ფინანსების ხარჯვის უფლება საოლქო საარჩევნო კომისიას ან/და საეპარქიო საბჭო აქვს ნებისმიერ კომერციულ ბანკში ან/და მის ფილიალში გახსნილი ანგარიშიდან.“;

13. მე-19 მუხლის მე-2 პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „21“ პუნქტი:

„21. საქართველოს პარლამენტის არჩევნების დროს, საოლქო საარჩევნო კომისიის ფუნქციებს ასრულებს:

ა) სახელმწიფო რწმუნებული – გუბერნატორის სამოქმედო ტერიტორიაზე ადმინისტრაციის განთავსების ადმინისტრაციულ-ტერიტორიულ ცენტრში მდებარე საოლქო საარჩევნო კომისია;

ბ) თბილისში, უკვე შექმნილი საოლქო საარჩევნო კომისიიდან, ცესკოს მიერ განსაზღვრული ერთი საოლქო საარჩევნო კომისია.“;

 

14. მე-20 მუხლის „1“ პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. საეპარქიო საბჭოს წევრები არიან: მღვდელმთავარი, ოთხი სასულიერო და ორი საერო პირი. მათი დანიშვნის წესი და უფლებამოსილება განისაზღვრება ამ კანონითა და „საქართველოს ავტოკეფალური მართლმადიდებელი ეკლესიის მართვა-გამგეობის დებულებით.“;

15. 23-ე მუხლის მე-2 პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „21“ პუნქტი:

„21. საეპარქიო საბჭოს მიერ საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნების ჩასატარებელ ტერიტორიაზე საარჩევნო უბანს წარმოადგენს ეპარქიაში შემავალი ეკლესია ან/და მონასტერი.“;

16. 24-ე მუხლის მე-6 პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „61“ პუნქტი:

„61. საეპარქიო საბჭოს მიერ ეპარქიაში საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნების ჩასატარებელ ტერიტორიაზე, შემავალ ეკლესიაში ან/და მონასტერში მდებარე საარჩევნო უბანზე, საარჩევნო პროცესს წარმართავს სამრევლო საბჭო, რომელიც შედგება ეკლესიაში ან/და მონასტერში მომსახურე ყველა სასულიერო და სამი საერო პირისაგან. სამრევლო საბჭოს თავმჯდომარე არის სამრევლოს წინამძღვარი.“;

17. 29-ე მუხლის მე-9 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„9. აკრძალულია საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და სამრევლო საბჭოს წევრის გამოწვევა კენჭისყრის დღემდე 15 დღით ადრე.“;

18. 30-ე მუხლის პირველი და მე-6 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

1. საქართველოს საარჩევნო ადმინისტრაციის სამართლებრივი აქტებია:

ა) ცესკოს ან/და საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნებთან დაკავშირებით საქართველოს წმიდა სინოდის მიერ მიღებული დადგენილება და განკარგულება, ცესკოს თავმჯდომარის ბრძანება და განკარგულება, ცესკოს მდივნის განკარგულება, ცესკოს ან/და საქართველოს წმიდა სინოდის მიერ მიღებული არჩევნების შედეგების შემაჯამებელი ოქმი;

ბ) საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნებთან დაკავშირებით საეპარქიო საბჭოს მიერ მიღებული  განკარგულება, კომისიის თავმჯდომარის განკარგულება, კომისიის მდივნის განკარგულება, საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს კენჭისყრისა და არჩევნების შედეგების შემაჯამებელი ოქმები;  

გ) საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნებთან დაკავშირებით  სამრევლო საბჭოს მიერ მიღებული განკარგულება, კომისიის თავმჯდომარის განკარგულება, საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და სამრევლო საბჭოს კენჭისყრის შედეგების შემაჯამებელი ოქმი.“;

„6. ცესკოს, საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიებისა და მათი თანამდებობის პირთა ან/და საქართველოს წმიდა სინოდის, საეპარქიო და სამრევლო საბჭოების მიერ თავიანთი უფლებამოსილების ფარგლებში მიღებულ გადაწყვეტილებათა შესრულება სავალდებულოა შესაბამისად საქართველოს, საარჩევნო ოლქისა და საარჩევნო უბნის მთელ ტერიტორიაზე.“;

19. 32-ე მუხლის პირველ პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „ზ)“ ქვეპუნქტი:

„ზ) საეპარქიო საბჭოს მიერ ეპარქიაში საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნების ჩასატარებელ ტერიტორიაზე მდებარე ეკლესიებისა და მონასტრების მღვდელმსახურები. მხოლოდ მათ აქვთ უფლება მონაწილეობა მიიღონ საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნების ჩასატარებლად ეპარქიაში შექმნილ ერთმანდატიან მაჟორიტარულ ოლქში.“;

20. 34-ე მუხლის პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

1. საუბნო საარჩევნო კომისია ან/და სამრევლო საბჭო ვალდებულია ამომრჩეველთა სიები და მათთან დაკავშირებით საჩივრის შეტანის კანონით განსაზღვრული წესი კომისიის პირველივე შეკრების დღეს, ხოლო გადასატანი საარჩევნო ყუთის სია – მისი შედგენისთანავე თვალსაჩინო ადგილას გამოაკრას საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და ეკლესია-მონასტრებისა და კენჭისყრის შენობებში. ამ მოთხოვნის შეუსრულებლობისთვის პასუხისმგებლობა ეკისრება საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და სამრევლო საბჭოს თავმჯდომარეს.“;

21. 35-ე მუხლის პირველი პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

1. საუბნო საარჩევნო კომისია ან/და სამრევლო საბჭო უფლებამოსილია საარჩევნო უბნის ტერიტორიაზე რეგისტრირებულ და ამომრჩეველთა სიებში შეყვანილ ყველა ამომრჩეველს კენჭისყრამდე არა უგვიანეს 2 დღისა გადასცეს ამომრჩევლის ბარათი, რომელშიც მითითებული იქნება:“;

22. 53-ე მუხლის მე-5 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

5. საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო კენჭისყრიდან არა უგვიანეს 30 დღისა წყვეტს ყოველგვარ ანგარიშსწორებას ორგანიზაციებთან და ცალკეულ პირებთან და 10 დღის ვადაში ცესკოს ანგარიშზე ჩარიცხავს თავის ანგარიშზე არსებულ ნაშთს. ნაშთის ჩარიცხვიდან 2 კვირის ვადაში საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო ცესკოს წარუდგენს საფინანსო ანგარიშს.“;

23. 71-ე მუხლის მე-7, მე-11 და მე-14 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

7. კენჭისყრის შედეგების შემაჯამებელი ოქმი (საუბნო საარჩევნო კომისიის ან/და სამრევლო საბჭოს წევრთა თანდართული განსხვავებული აზრებით) საარჩევნო ბიულეტენებისა და ამომრჩეველთა სიების დალუქულ პაკეტთან ერთად დაუყოვნებლივ გადაეცემა ზემდგომ საოლქო საარჩევნო კომისიას ან/და საეპარქიო საბჭოს, რომელიც აღნიშნულ ოქმს საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს შემაჯამებელ ოქმთან ერთად გადასცემს ცესკოს ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდს.“;

„11. კენჭისყრის შედეგების შემაჯამებელ ოქმთან ერთად საოლქო საარჩევნო კომისიას ან/და საეპარქიო საბჭოს ეგზავნება ამომრჩეველთა სიები კენჭისყრის მონაწილე ამომრჩეველთა ხელმოწერებით. საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო, თავის მხრივ, აღნიშნულ სიებს უგზავნის ცესკოს ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდს, რომელიც მათ ახარისხებს და არქივში ინახავს.“;

„14. საუბნო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო, ვალდებულია კენჭისყრის შედეგების შემაჯამებელი ოქმის ასლი დაუყოვნებლივ, ოქმის შევსებისთანავე, თავის ხელთ არსებული ტექნიკური საშუალებებით (მათ შორის, ფაქსით, სადაც არის ამის შესაძლებლობა) გაუგზავნოს ცესკოს ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდს.“;

24. 75-ე მუხლის პირველი და მე-7 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

1. საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო, საუბნო საარჩევნო კომისიების ან/და სამრევლო საბჭო, შემაჯამებელი ოქმების საფუძველზე, საქართველოს საარჩევნო კანონმდებლობის დარღვევის განხილვის შედეგების გათვალისწინებით, კენჭისყრის დღიდან არაუგვიანეს მე-11 დღისა აჯამებს რეფერენდუმის, საქართველოს პრეზიდენტის არჩევნების, საქართველოს პარლამენტის არჩევნების, ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი ორგანოს − საკრებულოს, მერის/გამგებლის არჩევნების შედეგებს, ადგენს საქართველოს პარლამენტის, საკრებულოსა და მერის/გამგებლის არჩევნების შედეგებს და საარჩევნო ოლქში გამართული კენჭისყრისა და არჩევნების შედეგების შემაჯამებელ ოქმებს, რომლებსაც არაუგვიანეს მომდევნო დღისა გადასცემს ცესკოს ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდს;

„7. საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს კენჭისყრის/არჩევნების შედეგების შემაჯამებელი ოქმი (საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭო წევრთა თანდართული განსხვავებული აზრებით), აგრეთვე საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს განკარგულებები საუბნო საარჩევნო კომისიების ან/და სამრევლო საბჭოს შემაჯამებელ ოქმებში ცვლილებების შეტანის შესახებ (თუ ასეთი ცვლილებები იქნა შეტანილი) დაუყოვნებლივ გადაეცემა ცესკოს ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდს.“;

25. 76-ე მუხლის „1“ პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდი საეპარქიო და სამრევლო საბჭოების საარჩევნო კომისიებიდან მიღებული ოქმების საფუძველზე, კენჭისყრის დღიდან არაუგვიანეს მე-15 დღისა თავის სხდომებზე აჯამებს ეპარქიებში საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით ჩატარებული არჩევნების შედეგებს, რის თაობაზედაც ადგენს არჩევნების შედეგების შემაჯამებელ ოქმს, რომელიც, კენჭისყრის დღიდან არაუგვიანეს მე-18 დღისა, გადაეგზავნება ცესკოს.“;

 

26. 77-ე მუხლის „1“ პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. საქართველოს ეპარქიებში საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემით ჩატარებული არჩევნების შედეგები შეიძლება გასაჩივრდეს შესაბამის საარჩევნო კომისიაში [საეპარქიო ან/და სამრევლო საბჭოში]. საარჩევნო კომისიის გადაწყვეტილება შეიძლება გასაჩივრდეს ზემდგომ საარჩევნო კომისიაში ან საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდში, რომლის გადაწყვეტილება საბოლოოა და აღარ საჩივრდება“;

27. 109-ე მუხლის „1“ პუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემის საფუძველზე არჩეული 73 წევრიდან:

ა) 34 წევრი აირჩევა შემდეგი ადმინისტრაციული ერთეულებიდან:

- . თბილისის მოსახლეობა ირჩევს პარლამენტის ხუთ წევრს;

- აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიის მოსახლეობა ირჩევს პარლამენტის ოთხ-ოთხ წევრს.

- ჩრდილო ქართლის [ცხინვალის ოლქის] მოსახლეობა ირჩევს პარლამენტის სამ წევრს.

- სახელმწიფო რწმუნებული – გუბერნატორის სამოქმედო ტერიტორიების [გურიის, იმერეთის, კახეთის, მცხეთა-მთიანეთის, რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის, სამეგრელოსა და ზემო სვანეთის, სამცხე-ჯავახეთის, ქვემო ქართლის და შიდა ქართლის] მოსახლეობა ირჩევს პარლამენტის ორ-ორ წევრს.“;

ბ) 34 წევრი აირჩევა საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმ. სინოდის მიერ, სახელმწიფოს ადმინისტრაციულ - ტერიტორიული დაყოფის გათვალისწინებით განსაზღვრული საქართველოს ტერიტორიაზე მდებარე ეპარქიებიდან“;

გ) 5 წევრს ნიშნავს საქართველოს პრეზიდენტი, საქართველოში მომქმედი შემდეგი რელიგიური გაერთიანების მიერ წარდგენილ კანდიდატთაგან:

- საქართველოს სუნიტთა რელიგიურ საბჭოდან - 1;

- საქართველოს შიიტთა რელიგიურ საბჭოდან - 1;

- სომეხთა სამოციქულო  წმინდა მართლმადიდებელი ეკლესიის საქართველოს ეპარქიაიდან -1;

- ამიერკავკასიის ლათინური წესის კათოლიკეთა სამოციქულო ადმინისტრაციიდან - 1;

- „იუდაური  თემი საქართველოში“-დან-1.“;

28. 110-ე მუხლი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

 „1. საქართველოს პარლამენტის არჩევნების დროს - თბილისი, აფხაზეთისა და აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკები და სახელმწიფო რწმუნებული – გუბერნატორის სამოქმედო ტერიტორიები წარმოადგენს თითო საარჩევნო ოლქს.

2. საქართველოს პარლამენტის არჩევნებისათვის მრავალმანდატიან მაჟორიტარულ საარჩევნო ოლქებს ქმნის და მათ საზღვრებს დადგენილებით ადგენს ცესკო არაუგვიანეს საქართველოს პარლამენტის მორიგი არჩევნების წლის 1 ივლისისა.“.

3. საქართველოს პარლამენტის არჩევნებისათვის საქართველოს ტერიტორიაზე მდებარე ეპარქიებიდან, ეპარქიების საზღვრებს ადგენს და საეპარქიო საბჭოებს ქმნის საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის წმ. სინოდი არაუგვიანეს საქართველოს პარლამენტის მორიგი არჩევნების წლის 1 ივლისისა.“;

4. საპარლამენტო არჩევნებისას მაჟორიტარული ოლქი არ იქმნება საქართველოს ოკუპირებულ ტერიტორიაზე.“;

 

29. 112-ე მუხლის „1“ პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტს დაემატოს შემდეგი რედაქციის „ბ1“ ქვეპუნქტი:

„ბ1) საქართველოს ტერიტორიაზე მდებარე ეპარქიების მღვდელმსახურები;“;

 30. 116-ე მუხლის „1“ პუნქტს  დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. საეპარქიო საბჭოებში საქართველოს პარლამენტის მაჟორიტარული სისტემით არჩევნებში წევრობის კანდიდატების წარდგენის უფლება აქვთ: შესაბამის ეპარქიის ტერიტორიაზე მდებარე ეკლესიებსა და მონასტრებს. მათ მიერ შერჩეული კანდიდატი უნდა იყოს ამ ეპარქიის მღვდელმსახური“;

31. 116-ე მუხლის „2“ პუნქტს  დაემატოს შემდეგი რედაქციის „21“ პუნქტი:

„21. ეპარქიის ტერიტორიაზე მდებარე ეკლესიებსა და მონასტრებს, კენჭისყრამდე არა უგვიანეს 57-ე დღისა, უფლება აქვთ, შესაბამის საეპარქიო საბჭოში, მაჟორიტარული წესით არჩევის მიზნით წარადგინოს საქართველოს პარლამენტის წევრობის თითო კანდიდატი.“;

32. 116-ე მუხლის მე-8 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

8. არჩევნებში დამოუკიდებლად მონაწილე პარტია/საარჩევნო ბლოკი/ ამომრჩეველთა საინიციატივო ჯგუფი, ეკლესია, მონასტერი საარჩევნო ოლქში ან/და ეპარქიაში მაჟორიტარ კანდიდატებს წარადგენს ამ კანონის 115-ე მუხლის მე-7–მე-11 პუნქტებით განსაზღვრული წესებით.“;

33. 117-ე მუხლის მე-4 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„4. პარტიის/საარჩევნო ბლოკის ან/და ეკლესია/მონასტრების  მიერ საარჩევნო ოლქში ან/და საეპარქიო საბჭოში წარდგენილი მაჟორიტარი კანდიდატების რეგისტრაციას/რეგისტრაციაზე უარის თქმას ახორციელებს შესაბამისი საოლქო საარჩევნო კომისიის ან/და საეპარქიო საბჭოს თავმჯდომარე ამ მუხლის მე-2 და მე-3 პუნქტებით დადგენილი წესითა და დადგენილ ვადებში. პარტია/საარჩევნო ბლოკი ან/და ეკლესია/მონასტრები ვალდებულია მაჟორიტარი კანდიდატის სარეგისტრაციო დოკუმენტაცია ამ კანონით დადგენილ ვადაში წარუდგინოს ცესკოს.“;

34. 119-ე მუხლის მე-8 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

8. ამომრჩეველთა საინიციატივო ჯგუფის ან/და ეკლესია/მონასტრების მიერ წარდგენილ კანდიდატს რიგით ნომერს წილისყრით ანიჭებს შესაბამისი საოლქო ან/და საეპარქიო საბჭოს საარჩევნო კომისია. წილისყრის მიზნით კომისიის თავმჯდომარე ერთი ფორმისა და სახეობის ფურცლებზე, ერთი და იმავე საწერი საშუალებით წერს საარჩევნო ოლქში ან/და ეპარქიაში საინიციატივო ჯგუფის ან/და ეკლესია/მონასტრების მიერ წარდგენილი მაჟორიტარი კანდიდატების შესაბამისი რაოდენობის ფურცლებზე ნომრებს, რომლებიც იწყება არჩევნებში მონაწილე პარტიებისათვის/საარჩევნო ბლოკებისათვის მინიჭებული უმაღლესი რიგითი ნომრის მომდევნო რიცხვიდან. ყოველი ფურცელი უნდა დამოწმდეს კომისიის ბეჭდით. ყველა ფურცელი იკეცება იმგვარად, რომ შეუძლებელი იყოს მათზე არსებული ნომრის წაკითხვა. კომისიის თავმჯდომარე შევსებულ ფურცლებს ათავსებს გამჭვირვალე ყუთში, საიდანაც ამომრჩეველთა საინიციატივო ჯგუფის ან/და ეკლესია/მონასტრების წარმომადგენლები სათითაოდ იღებენ მათ. წილნაყარი ნომერი ხდება საარჩევნო სუბიექტის რიგითი ნომერი.“;

35. 123-ე მუხლის „1“ პუნქტს  დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. სამრევლო საბჭო აჯამებს მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემებით ჩატარებული კენჭისყრის შედეგებს და შეაქვს იგი შემაჯამებელ ოქმში.“;

36. 124-ე მუხლის „1“ პუნქტს  დაემატოს შემდეგი რედაქციის „11“ პუნქტი:

„11. საეპარქიო საბჭო, სამრევლო საბჭოს ოქმების საფუძველზე, თავის სხდომაზე აჯამებს კენჭისყრის შედეგებს და შეაქვს მაჟორიტარული საარჩევნო სისტემებით ჩატარებული კენჭისყრის შედეგების შემაჯამებელ ოქმში.“;

37. 124-ე მუხლის მე-2 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„2. განცხადების/საჩივრის საფუძველზე საოლქო საარჩევნო კომისია ან/და საეპარქიო საბჭო უფლებამოსილია განკარგულებით მიიღოს გადაწყვეტილება საუბნო საარჩევნო კომისიიდან ან/და სამრევლო საბჭოდან მიღებული პაკეტების გახსნისა და საარჩევნო ბიულეტენების ხელახლა დათვლის შესახებ.“;

38. 125-ე მუხლის მე-1 პუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„1. ცესკო საოლქო და საუბნო საარჩევნო კომისიებისგან ან/და საქართველოს ეკლესიის წმიდა სინოდიდან მიღებული ოქმებისა და სასამართლოს საბოლოო გადაწყვეტილებების საფუძველზე, არჩევნების დღიდან არა უგვიანეს მე-19 დღისა, თავის სხდომებზე აჯამებს საქართველოს პარლამენტის არჩევნების შედეგებს და ადგენს ოქმს.“;

მუხლი 2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

 

კანონპროექტის ავტორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი:საქართველოს ორგანულ კანონში „საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“ შესატანი ცვლილებების შესახებ“, ავტორი:

 

- მიხეილ [გელა] სალუაშვილი, „სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა: უფალია ჩვენი სიმართლე“-ს ლასკარის თავმჯდომარე; საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ორგანიზაციათა გაერთიანება: „უფლის სახელით უფალია ჩვენი სიმართლე“- სპიკერი;

- ვალერი მჭედელაძე, „სრულიად საქართველოს ეროვნული ხსნის კომიტეტი“-ს თავმჯდომარე;

- ავთანდილ იოსელიანი, სრულიად საქართველოს „სახალხო დარბაზი“; თანათავ-მჯდომარე;

- სერგი საჯაია, „იბერიულ-კავკასიური მოძრაობა ჭყონდიდელის ეროვნული ლასკარი“; თავმჯდომარე;

- ჯემალ ჯიქია, „სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა: უფალია ჩვენი სიმართლე“-ს ლასკარის საზოგადოებრივი მდივანი;

- თინათინ ბაიაშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია „თამარიონი“-ს თანათავმჯდომარე

- ნანა არუდაშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია „მანდილიონი“-ს თავმჯდომარე;

- ლია ზაქარეიშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია  ეზოთერულ-ასტროსოფიული ცნობიერების ცენტრი „ათინათი“-ს თავმჯდომარე;

- ევგენი ღვინიაშვილი, საერთაშორისო საზოგადოება „მშვიდობის მედროშე“-ს პრეზიდენტი;

- დავით ამაშუკელი, არასამთავრობო ორგანიზაცია „ძლევაი საკვირველი“-ს მეთაური.

 

კანონპროექტის ინიციატორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი:საქართველოს ორგანულ კანონში „საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“ შესატანი ცვლილებების შესახებ“, ინიციატორია - საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ორგანიზაციათა გაერთიანება: „უფლის სახელით უფალია ჩვენი სიმართლე“- სახელით, საინიციატივო ჯგუფი:

 

ამაშუკელი დავითი [მომხსენებელი], არუდაშვილი ნანა [მომხსენებელი], ბაიაშვილი თინათინი [მომხსენებელი], ბეგაშვილი ლალი, ბუიძე ეთერი, გოგლიძე ანგი [კაკო], დარსაძე ომარი, ერქვანიძე ნანული, ვართანიანცი ხაჩატური, ვეშაგური ლიდა, თანიაშვილი მანანა, თანიაშვილი მარგალიტა, ზაქარეიშვილი ლია [მომხსენებელი], თაქთაქიშვილი ალექსანდრე, იოსელიანი ავთანდილი [მომხსენებელი], კინწურაშვილი ირაკლი, კობახიძე ლეილა, ლომიძე თამარი, მამადაშვილი მევლუდი, მაძღარაშვილი ნელი, მელქაძე ნათელა, მეფარიძე ლეილა, მუშკუდიანი მალხაზი,  მჭედელაძე ვალერი [მომხსენებელი], ოდიშვილი მანანა, ომანაძე დიმიტრი, რაზმაძე შაზი, სალუაშვილი მიხეილი [გელა] [მომხსენებელი], საჯაია სერგი [მომხსენებელი], სისაური ლენა, სოსებაშვილი მანანა, ქამხაძე ლია, ღვინიაშვილი ევგენი [მომხსენებელი], შათირიშვილი დავითი, შერგელაშვილი ბეჟანი, ცაგარეიშვილი ელეონორა, ცაგარეიშვილი მედეა, ჩოხელი ლევანი, ჩხეტია ეთერი, ხრიკული ეკატერინე, ჯიქია დიანა, ჯიქია ჯემალი [მომხსენებელი].      

 

ღმერთმა ხელი მოგიმართოთ მართებული გადაწყვეტილების მიღებაში.