Print

N 32. საქართველოს ორგანულ კანონში „საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“ შესატანი ცვლილებების შესახებ“ [არჩევნების დანიშვნის ვადები] [2016 წლის 25 ივლისი]

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს

ბატონ დავით უსუფაშვილს!

საარჩევნო გაერთიანების:

„ზვიადის გზა - უფლის სახელით“

 

ღ ი ა     მ ი მ ა რ თ ვ ა

 

ბატონო დავით!

ვითვალისწინებთ რა, რომ - ოქტომბრის თვის ნებისმიერ დღეს დანიშნული მორიგი საპარლამენტო არჩევნების ჩატარებისათვის საჭირო დროითი რეგულაციები, ყველა საარჩევნო სუბიექტისათვის, მინიმუმ 60 დღიანი წინასაარჩევნო კამპანიის თანაბარ პირობებში წარმართვის შესაძლებლობას უნდა იძლეოდეს, და

ვეყრდნობით რა - „საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტის“ 150-ე მუხლით განსაზღვრულ უფლებებს, მოგმართავთ წინამდებარე - საკანონმდებლო წინადადებით, და წარმოგიდგენთ კანონპროექტს: „საქართველოს კანონი - საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ“.

 

დანართი:

1. კანონპროექტი: „საქართველოს კანონი - საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ“ - 3 გვ.;

2. „ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად მომზადებული საკანონმდებლო წინადადების - „განმარტებითი ბარათი“ - 5 გვ.

 

პატივისცემით,

საკანონმდებლო წინადადების ავტორთა სახელით:

 

საარჩევნო გაერთიანების:

„ზვიადის გზა - უფლის სახელით“

თავმჯდომარე,

„სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა:

უფალია ჩვენი სიმართლე“-ს

ლასკარის თავმჯდომარე

მიხეილ (გელა)

სალუაშვილი

 

თბილისი, 2016 წლის 25 ივლისი

ტელ.: 5 (91) 63-63-36

ელ. ფოსტა -  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

საკანონმდებლო წინადადება:

კანონპროექტი

საქართველოს კანონი

„საქართველოს ორგანულ კანონში

„საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“

ცვლილების შეტანის შესახებ“

 

 

მუხლი 1.

საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსი (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (10.01.2012, სარეგისტრაციო კოდი: 010190020. 04.001.016032) შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილება:

1. 113-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტი ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„ბ) პარლამენტის არჩევნების წლის 1 იანვრიდან 9 ივლისამდე, თუ იგი ვერ აკმაყოფილებს ამ პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით დადგენილ პირობას“

2. 113-ე მუხლის მე-9 და მე-10 პუნქტები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„9. პარტია, რომელიც ვერ აკმაყოფილებს ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით დადგენილ პირობას, ვალდებულია პარტიის მხარდამჭერთა სიის ნიმუშის მიღებიდან 60 დღის ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 25 ივლისისა, ცესკოს წარუდგინოს საქართველოს პარლამენტის არჩევნებში პარტიის მონაწილეობის მხარდამჭერი სულ ცოტა 1 000 ამომრჩევლის სია, თუ იგი კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტია, ხოლო თუ პარტია არ არის კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტი − სულ ცოტა 25 000 (ეს რიცხვი არ უნდა აღემატებოდეს ამომრჩეველთა საერთო რაოდენობის 1%-ს) ამომრჩევლის სია. მხარდამჭერთა სიას ამოწმებს ცესკოს სათანადო სამსახური ამ კანონის 38-ე მუხლით დადგენილი წესითა და დადგენილ ვადაში. საარჩევნო პერიოდში ცესკოს სათანადო სამსახური მხარდამჭერთა სიებს ამოწმებს და დასკვნას წარუდგენს ცესკოს თავმჯდომარეს სიების წარდგენიდან 2 დღის ვადაში“;

„10. თუ ამ მუხლით გათვალისწინებული განცხადება და თანდართული საბუთები (ან შესწორებული განცხადება და საბუთები) და მხარდამჭერთა სია წარდგენილია ამ კანონით დადგენილ ვადაში და აკმაყოფილებს ამ კანონით დადგენილ მოთხოვნებს, ცესკოს თავმჯდომარე ცესკოს სათანადო სამსახურის დასკვნის საფუძველზე, დასკვნის წარდგენიდან 10 დღის ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს არჩევნების დღემდე 57-ე დღისა, საარჩევნო რეგისტრაციაში გაატარებს პარტიასა და მის წარმომადგენელს. წინააღმდეგ შემთხვევაში იგი იმავე ვადაში გამოსცემს საარჩევნო რეგისტრაციაზე უარის თქმის შესახებ განკარგულებას (ამ განკარგულებაში ზუსტად უნდა აღინიშნოს საარჩევნო რეგისტრაციაზე უარის თქმის მიზეზები და ამ კანონის ის ნორმები, რომელთა დაუკმაყოფილებლობამაც გამოიწვია უარის თქმა). ეს განკარგულება პარტიის წარმომადგენელს დაუყოვნებლივ ეცნობება და მოთხოვნისთანავე გადაეცემა“.

მუხლი 2.

ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

 

 

 

დანართი

საკანონმდებლო წინადადება:

კანონპროექტი

საქართველოს კანონი:

„საქართველოს ორგანულ კანონში

„საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“

ცვლილების შეტანის შესახებ“

განმარტებითი ბარათი

 

პირველი თავი - შესავალი

1995 წლის რედაქციის, „საქართველოს კონსტიტუციის“ მიხედვით - „პარლამენტის მორიგი არჩევნები ტარდება პარლამენტის უფლებამოსილების ვადის ამოწურვის კალენდარული წლის ოქტომბერში. არჩევნების თარიღს ნიშნავს საქართველოს პრეზიდენტი არჩევნებამდე არა უგვიანეს 60 დღისა“ [მუხლი 50,21].

არჩევნებთან დაკავშირებული დროითი რეგულაციები საქართველოს ორგანულ კანონში „საქართველოს საარჩევნო კოდექსში“ ისე უნდა იყოს ასახული, რომ უზრუნველყოფილი იყოს კონსტიტუციური მოთხოვნა - მინიმუმ 60 დღიანი დროითი მონაკვეთის გათვალისწინებით, არჩევნების ოქტომბრის თვეში ჩატარება; ანუ:

ოქტომბრის თვის ნებისმიერ დღეს დანიშნული მორიგი საპარლამენტო არჩევნების ჩატარებისათვის საჭირო დროითი რეგულაციები, ყველა საარჩევნო სუბიექტისათვის, მინიმუმ 60 დღიანი წინასაარჩევნო კამპანიის თანაბარ პირობებში წარმართვის შესაძლებლობას უნდა იძლეოდეს.

მეორე თავი - დროითი რეგულაციები

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“-ს თანახმად განსაზღვრული დროითი რეგულაციები გათვლილი უნდა იყოს ოქტომბერის თვეში ჩასატარებელი მორიგი საპარლამენტო არჩევნების ქვედა მიჯნაზე - 1 ოქტომბერზე.

ამოსავალ დებულებად უნდა იქცეს საპარლამენტო არჩევნებში მონაწილეობის მსურველი პარტიებისათვის საარჩევნო სუბიექტად დარეგისტრირების თანაბარი შესაძლებლობის უზრუნველყოფა.

საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“-ს 113-ე მუხლის [პარტიების რეგისტრაცია/რეგისტრაციის გაუქმება] თანახმად:

„1. საქართველოს პარლამენტის არჩევნებში მონაწილეობის უფლების მისაღებად პარტია მისი ხელმძღვანელი პირის (პირების) მიერ ხელმოწერილი სათანადო განცხადებით მიმართავს ცესკოს თავმჯდომარეს:

ა) პარლამენტის არჩევნების დანიშვნის შემდეგ, არჩევნების დღემდე არაუგვიანეს 57-ე დღისა, თუ მას არჩევნების დანიშვნის დღისთვის ჰყავს წარმომადგენელი საქართველოს პარლამენტში“.

 

არჩევნებში მონაწილეობის მსურველ ყველა სხვა პოლიტიკურ გაერთიანებას, ამავე ვადაში, ანუ - „არჩევნების დღემდე არაუგვიანეს 57-ე დღისა“, უნდა შეეძლოთ საარჩევნო სუბიექტად დარეგისტრირება.

შესაბამისად, 113-ე მუხლის მე-10 პუნქტში, დღეს არსებული ჩანაწერი - „არაუგვიანეს არჩევნების დღემდე 42-ე დღისა“, უნდა შეიცვალოს 57-ე დღეზე მითითებით, და ეს პუნქტი უნდა ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„10. თუ ამ მუხლით გათვალისწინებული განცხადება და თანდართული საბუთები (ან შესწორებული განცხადება და საბუთები) და მხარდამჭერთა სია წარდგენილია ამ კანონით დადგენილ ვადაში და აკმაყოფილებს ამ კანონით დადგენილ მოთხოვნებს, ცესკოს თავმჯდომარე ცესკოს სათანადო სამსახურის დასკვნის საფუძველზე, დასკვნის წარდგენიდან 10 დღის ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს არჩევნების დღემდე 57-ე დღისა, საარჩევნო რეგისტრაციაში გაატარებს პარტიასა და მის წარმომადგენელს. წინააღმდეგ შემთხვევაში იგი იმავე ვადაში გამოსცემს საარჩევნო რეგისტრაციაზე უარის თქმის შესახებ განკარგულებას (ამ განკარგულებაში ზუსტად უნდა აღინიშნოს საარჩევნო რეგისტრაციაზე უარის თქმის მიზეზები და ამ კანონის ის ნორმები, რომელთა დაუკმაყოფილებლობამაც გამოიწვია უარის თქმა). ეს განკარგულება პარტიის წარმომადგენელს დაუყოვნებლივ ეცნობება და მოთხოვნისთანავე გადაეცემა“.

როგორც ვხედავთ, აქ მითითებული 10 დღიანი ვადა პარტიის მიერ ცესკოში შესაბამისი განცხადებისა და მხარდამჭერთა სიების წარდგენის დღიდან აითვლება.

საქართველოს პარლამენტის მორიგი არჩევნების - 1 ოქტომბერს ჩატარების დაშვებიდან გამომდინარე, ანუ - 1 ოქტომბრიდან უკუათვლით აღებული 57-ე დღე - 4 აგვისტოზე მოდის.

მაშასადამე, იმ პოლიტიკური პარტიებისთვის, რომელთაც არჩევნების დანიშვნის დღისთვის არ ჰყავს წარმომადგენელი საქართველოს პარლამენტში, მორიგ საპარლამენტო არჩევნებში საარჩევნო სუბიექტებად დარეგისტრირებისათვის აუცილებელი ყველა საჭირო დოკუმენტაციის წარდგენის ბოლო ვადად - 4 აგვისტოდან 10 დღის უკუათვლით - 25 ივლისი უნდა განისაზღვროს.

შესაბამისად, 113-ე მუხლის მე-9 პუნქტში დღეს არსებული ჩანაწერი - „არაუგვიანეს 1 აგვისტოსი“, უნდა შეიცვალოს - „25 ივლისზე“ მითითებით, და ეს პუნქტი უნდა ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით:

„9. პარტია, რომელიც ვერ აკმაყოფილებს ამ მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით დადგენილ პირობას, ვალდებულია პარტიის მხარდამჭერთა სიის ნიმუშის მიღებიდან 60 დღის ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს 25 ივლისისა, ცესკოს წარუდგინოს საქართველოს პარლამენტის არჩევნებში პარტიის მონაწილეობის მხარდამჭერი სულ ცოტა 1 000 ამომრჩევლის სია, თუ იგი კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტია, ხოლო თუ პარტია არ არის კვალიფიციური საარჩევნო სუბიექტი − სულ ცოტა 25 000 (ეს რიცხვი არ უნდა აღემატებოდეს ამომრჩეველთა საერთო რაოდენობის 1%-ს) ამომრჩევლის სია. მხარდამჭერთა სიას ამოწმებს ცესკოს სათანადო სამსახური ამ კანონის 38-ე მუხლით დადგენილი წესითა და დადგენილ ვადაში. საარჩევნო პერიოდში ცესკოს სათანადო სამსახური მხარდამჭერთა სიებს ამოწმებს და დასკვნას წარუდგენს ცესკოს თავმჯდომარეს სიების წარდგენიდან 2 დღის ვადაში“.

დღეს მოქმედი საკანონმდებლო მოთხოვნით, პარტიას, რომელიც ვერ აკმაყოფილებს 113-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით დადგენილ პირობას, საარჩევნო რეგისტრაციისათვის საჭირო ხელმომწერთა ბლანკების ასაღებად, განცხადების დაწერის მოლო ვადად - 15 ივლისამდე დრო აქვს გამოყოფილი; ხოლო შეგროვებული მხარდამჭერთა სიების ცესკოში წარდგენა, მაქსიმალური 15 ივლისიდან ათვლით 16 დღის შემდეგ, ანუ - 1 აგვისტომდე შეუძლია.

ამავე - 16 დღიანი ვადის დაცვის შემთხვევაში, კანონში არსებული - „1 აგვისტოს“ ნაცვლად, ჩვენს მიერ ზემოთ შემოთავაზებული - „25 ივლისის“ გათვალისწინების შემთხვევაში, ასეთი პარტიებისათვის, საარჩევნო რეგისტრაციისათვის საჭირო ხელმომწერთა ბლანკების ასაღებად, განცხადების დაწერის მოლო ვადად - 25 ივლისიდან უკუათვლით აღებული 16 დღით გამოკვეთილი - 9 ივლისი უნდა იქნეს დადგენილი.

ყოველივე ზემოთქმულიდან გამომდინარე, განსახილველი 113-ე მუხლის პირველი პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტი ასეთი რედაქციით უნდა ჩამოყალიბდეს:

„ბ) პარლამენტის არჩევნების წლის 1 იანვრიდან 9 ივლისამდე, თუ იგი ვერ აკმაყოფილებს ამ პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტით დადგენილ პირობას“.

 

მაშასადამე, მთლიანობაში, არასაპარლამენტო პოლიტიკური პარტიებისათვის საარჩევნო რეგისტრაციის გავლასთან დაკავშირებული დროითი რეგულაციები ასეთი სახის იქნება:

- არჩევნებში მონაწილეობის განაცხადის წარდგენა შესაძლებელი იქნება: პარლამენტის არჩევნების წლის 1 იანვრიდან 9 ივლისამდე;

- საარჩევნო რეგისტრაციისათვის საჭირო პარტიის მხარდამჭერთა სიის ცესკოში წარდგენა შეეძლებათ - არაუგვიანეს 25 ივლისისა;

- იმ შემთხვევაში თუკი საარჩევნო რეგისტრაციისათვის საჭირო ყველა დოკუმენტი წარდგენილია ამ კანონით დადგენილ ვადაში და აკმაყოფილებს ამ კანონით დადგენილ მოთხოვნებს, ასეთი პოლიტიკური პარტიების საარჩევნო რეგისტრაციას განახორციელებს - ცესკოს თავმჯდომარე, ცესკოს სათანადო სამსახურის დასკვნის საფუძველზე, დასკვნის წარდგენიდან 10 დღის ვადაში, მაგრამ არაუგვიანეს არჩევნების დღემდე 57-ე დღისა.

 

დასკვნის სახით აღვნიშნავთ, რომ ოქტომბრის თვეში არჩევნების ჩატარების საკონსტიტუციო ვალდებულებიდან გამომდინარე, არჩევნების ჩატარების ქვედა მიჯნაზე, ანუ - 1 ოქტომბერზე გათვლილი, ჩვენს მიერ შემოთავაზებული საკანონმდებლო წინადადებით განსაზღვრული დროითი რეგულაციები, არჩევნების ოქტომბრის თვის ნებისმიერ რიცხვში ჩატარების შემთხვევაში, არჩევნებში მონაწილეობის მსურველ ყველა პარტიას მისცემს, საარჩევნო პროცესებში თანაბარ პირობებში მონაწილეობის გარანტირებულ უფლებას.

 

კანონპროექტის ავტორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი: „საქართველოს კანონი - საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ“ ავტორი:

- მიხეილ [გელა] სალუაშვილი, „სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა: უფალია ჩვენი სიმართლე“-ს ლასკარის თავმჯდომარე; საარჩევნო გაერთიანების: „ზვიადის გზა - უფლის სახელით“ თავმჯდომარე

- ავთანდილ იოსელიანი, საარჩევნო გაერთიანების: „ზვიადის გზა - უფლის სახელით“ მრჩეველთა საბჭოს თავმჯდომარე;

- ვალერი მჭედელაძე, „სრულიად საქართველოს ეროვნული ხსნის კომიტეტი“-ს თავმჯდომარე;

- სერგი საჯაია, „იბერიულ-კავკასიური მოძრაობა ჭყონდიდელის ეროვნული ლასკარი“; თავმჯდომარე;

- თინათინ ბაიაშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია „თამარიონი“-ს თანათავ-მჯდომარე

- ნანა არუდაშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია „მანდილიონი“-ს თავმჯდო-მარე;

- ლია ზაქარეიშვილი, არასამთავრობო ორგანიზაცია ეზოთერულ-ასტროსო-ფიული ცნობიერების ცენტრი „ათინათი“-ს თავმჯდომარე;

- ევგენი ღვინიაშვილი, საერთაშორისო საზოგადოება „მშვიდობის მედროშე“-ს პრეზიდენტი;

- მზია ნარიმანიძე, საქართველოს მეანაბრეთა ასოციაციის პრეზიდენტი;

- სოლომონ ბაიაშვილი, „ბაიაშვილების საგვარეულოს“ წინამძღოლი;

- როინ ლიპარტელიანი, გაერთიანებული საქართველოს დემოკრატიული პარტიის თავმჯდომარე.

კანონპროექტის ინიციატორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი: „საქართველოს კანონი - საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ“, ინიციატორია - საარჩევნო გაერთიანება: „ზვიადის გზა - უფლის სახელი“, საინიციატივო ჯგუფი:

 

არუდაშვილი ნანა, ბაიაშვილი თინათინი, ბაიაშვილი სოლომონი, ბეგაშვილი ლალი, ბუიძე ეთერი, გაგუა თინათინი, გოგლიძე ანგი [კაკო], ერქვანიძე ნანული, ვეშაგური ლიდა, თანიაშვილი მანანა,

 

თანიაშვილი მარგალიტა, ზაქარეიშვილი ლია, იოსელიანი ავთანდილი [მომხსენებელი], კობახიძე ლეილა, ლიპარტელიანი როინი, მამადაშვილი მევლუდი, მაძღარაშვილი ნელი, მელქაძე ნათელა, მეფარიძე ლეილა, მჭედელაძე ვალერი,

 

ნათელაძე ბეჟანი, ნარიმანიძე მზია, ოდიშვილი მანანა, რაზმაძე შაზი, სალუაშვილი მიხეილი [გელა] [მომხსენებელი], საჯაია სერგი, სისაური ლენა, სოსებაშვილი მანანა, ფავლენიშვილი ნატო, ქამხაძე ლია,

 

ღვინიაშვილი ევგენი, შათირიშვილი დავითი, შერგელაშვილი ბეჟანი, ჩოხელი ლევანი, ჩხეტია ეთერი, ხრიკული ეკატერინე, ჯიქია დიანა, ჯულაყიძე კობა.

 

ღმერთმა ხელი მოგიმართოთ მართებული გადაწყვეტილების მიღებაში.