Print

42-ე საკანონმდებლო წინადადება - პარტიების საქმიანობის ახლებური რეგულაცია

საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარეს

 ბატონ ირაკლი კობახიძეს

 

N28 საარჩევნო გაერთიანების:

„ზვიადის გზა - უფლის სახელით“

 

ღ ი ა     მ ი მ ა რ თ ვ ა

 

ბატონო ირაკლი!

საქართველოში რეგისტრირებულ პოლიტიკურ გაერთიანებათა საქმიანობითი ისტორიიდან გამომდინარე, ვფიქრობთ უკვე მოვიდა დრო, რათა წლების მანძილზე პოლიტიკურ დღის წესრიგში არსებული ამ საკითხის საკანონმდებლო რეგულაცია განხორციელდეს. შესაბამისად

ვეყრდნობით რა - „საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტის“ 150-ე მუხლით განსაზღვრულ უფლებებს, მოგმართავთ წინამდებარე - საკანონმდებლო წინადადებით, და წარმოგიდგენთ კანონპროექტს: „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ საქართველოს ორგანულ კანონსა და საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსში შესატანი ცვლილებების შესახებ“.  

 

დანართი:  

1. კანონპროექტი:მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ საქართველოს ორგანულ კანონსა და საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსშიშესატანი ცვლილებების შესახებ“ - 3 გვ.;

2. „ნორმატიული აქტების შესახებ“ საქართველოს კანონის შესაბამისად მომზადებული საკანონმდებლო წინადადების - „განმარტებითი ბარათი“ -  13 გვ.

 

პატივისცემით,

საკანონმდებლო წინადადების ავტორთა სახელით:

 

საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ორგანიზაციათა გაერთიანება:

 „ზვიადის გზა უფლის სახელით"

 სპიკერი,

„სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა:

უფალია ჩვენი სიმართლე-ს

ლასკარის თავმჯდომარე

მიხეილ (გელა)

სალუაშვილი

 

თბილისი,  2017 წლის  16 ნოემბერი

წერილის ჩაბ. №27992

16. 11. 2017 წ.

 

საკანონმდებლო წინადადება:

კანონპროექტი

საქართველოს კანონი

საქართველოს ორგანულ კანონში:

მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ

და

საქართველოს ორგანული კანონში:

საქართველოს საარჩევნო კოდექსი

ცვლილების შეტანის შესახებ

 

თავი პირველი:

საქართველოს კანონი

საქართველოს ორგანული კანონში:

მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ

ცვლილების შეტანის შესახებ

 

მუხლი 1.მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებსაქართველოს ორგანულ კანონში (პარლამენტის უწყებანი, №45, 21.11.1997, გვ. 76) შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილება:

 

1. კანონს დაემატოს შემდეგი შინაარსის მქონე 361 მუხლი:

„მუხლი 361. საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შეუძლია აკრძალოს პარტია, რომელიც, ცესკოს თავმჯდომარის შესაბამისი განკარგულებისა და სსიპ - საჯარო რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით მთავრობის მიერ მომზადებული სარჩელის თანახმად, დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში, არ მონაწილეობდა ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც.“;

 

2. 39-ე მუხლს დაემატოს შემდეგი რედაქციის მქონე 21 ქვეპუნქტი:

„21. ამ კანონის 361 მუხლით აკრძალული პარტიის ხელახალი რეგისტრაცია, ამ კანონის მე-2 თავის მოთხოვნათა გათვალისწინებით, შეიძლება, მხოლოდ მისი გაუქმებიდან პირველი ექვსი თვის განმავლობაში. ხელახალი რეგისტრაციის შემთხვევაში პარტიაზე არ ვრცელდება ამ კანონის მე-12 მუხლით, აგრეთვე 22- მუხლის მე-2 პუნქტისქვეპუნქტით გათვალისწინებული მოთხოვნები.“;

მუხლი 2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.

 

 

თავი მეორე

საქართველოს კანონი

საქართველოს ორგანულ კანონში:

საქართველოს საარჩევნო კოდექსი

ცვლილების შეტანის შესახებ

მუხლი 1. საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსი (საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (10.01.2012, სარეგისტრაციო კოდი: 010190020. 04.001.016032)  შეტანილ იქნეს შემდეგი ცვლილება:  

მე-15 მუხლის მე-2 პუნქტს დაემატოს შემდეგი შინაარსის „ნ“ ქვეპუნქტი:

„ნ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტროსათვის წარსადგენად განკარგულებით განსაზღვრავს იმ პარტიათა ნუსხას, რომლებიც დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში მონაწილეობდნენ ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც.“;

მუხლი 2. ეს კანონი ამოქმედდეს გამოქვეყნებისთანავე.   

 

დანართი

საკანონმდებლო წინადადების:

საქართველოს კანონი

საქართველოს ორგანულ კანონში:

მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ

და

საქართველოს ორგანული კანონში:

საქართველოს საარჩევნო კოდექსი

ცვლილების შეტანის შესახებ

განმარტებითი ბარათი

 

1. წინათქმა

წინამდებარე საკანონმდებლო წინადადების მიზანია ახლებურად დარეგულირდეს საქართველოში რეგისტრირებული პოლიტიკური გაერთიანებების საქმიანობის წესი.

დიახ, საქართველოში რეგისტრირებულ პოლიტიკურ გაერთიანებათა საქმიანობითი ისტორიიდან გამომდინარე, ვფიქრობთ უკვე მოვიდა დრო, რათა წლების მანძილზე პოლიტიკურ დღის წესრიგში არსებული ამ საკითხის საკანონმდებლო რეგულაცია განხორციელდეს.

1991 წ. 31 მარტს ჩატარებული რეფერენდუმის შედეგებზე დაყრდნობით 1991 წ. 9 აპრილს საქართველოს სახელმწიფოებრივი დამოუკიდებლობის აღდგენის გამოცხადების შემდეგ,  პოლიტიკური  დღის წესრიგიდან გამომდინარე, მიღებულ იქნა - საქართველოს რესპუბლიკის 1991 წლის 10 აგვისტოს კანონი მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ(საქართველოს უზენაესი საბჭოს უწყებები, 1991 წ., №8, მუხ. 591).

მიზეზთა გამო, ამ კანონზე დაყრდნობით, პოლიტიკური პარტიების რეგისტრაციის პროცესი მხოლოდ 1992 წ. თებერვლიდან დაიწყო.

მოგვიანებით, კერძოდ 1997 წ. 31 ოქტომბერს მიღებული - „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონის (პარლამენტის უწყებანი, №45, 21.11.1997, გვ. 76) მოთხოვნიდან გამომდინარე, გაჩნდა უკვე მოქმედი პარტიების ხელახალი რეგისტრაციის ვალდებულება.

1997 წლის მიწურულიდან დღემდე, საქართველოში მიმდინარე პოლიტიკურ პროცესებში მონაწილეობის მიზნით - 243 პოლიტიკური პარტიის რეგისტრაცია განხორციელდა.

მოქალაქეთა  პოლიტიკური  გაერთიანებების  (პარტიების)  რეესტრის დღევანდელ მონაცემებზე დაყრდნობით 1997-2017 წ. წ. რეგისტრირებულ პარტიათა ზოგადი სტატისტიკური მაჩვენებელი ასეთია:

1997 წ. დარეგისტრირდა - 1 პარტია; 1998 წ. - 86 პარტია; 1999 წ. - 39 პარტია]; 2000 წ. - 4 პარტია; 2001 წ. - 17 პარტია; 2002 წ. - 12 პარტია; 2003 წ. - 18 პარტია; 2004 წ. - 4 პარტია; 2005 წ. - 4 პარტია; 2006 წ. - 2 პარტია; 2007 წ. - 5 პარტია; 2008 წ. - 15 პარტია; 2009 წ. - 4 პარტია; 2010 წ. - 5 პარტია; 2011 წ. - 2 პარტია; 2012 წ. - 4 პარტია; 2013 წ. - 3 პარტია; 2014 წ. - 4 პარტია; 2015 წ. - 3 პარტია; 2016 წ. - 10 პარტია; 2017 წ. – 1 პარტია.

მიუხედავად რეგისტრირებულ პარტიათა ასეთი რაოდენობისა, მათი უმეტესი ნაწილი აქტიურ პოლიტიკურ პროცესებს ჩამოშორებულია. შესაბამისად, პოლიტიკურ საარჩევნო პროცესებში მონაწილე პარტიების რაოდენობითი წრე საკმაოდ შეზღუდულია.

დღეის მდგომარეობით ამ კუთხის ამსახველი სურათი ასეთია:

1997 წლიდან – 2011 წლის ჩათვლით რეგისტრირებულია - 218 პარტია;

2012 – 2017 წ.წ. დარეგისტრირდა - 25 პარტია;

მიზეზთა გამო - 12 პარტიის რეგისტრაცია გაუქმებულია;

დარჩენილი 243 – 12 + 231 რეგისტრირებული პარტიიდან: 2012 - 2017 წ.წ., ანუ - საქართველოში ჩატარებულ საპარლამენტო და თვითმმართველობის ოთხ საერთო არჩევნებში, მთლიანობაში, მხოლოდ - 55 პარტიამ გაიარა საარჩევნო რეგისტრაცია. კერძოდ: 2012 წ. ცესკომ საარჩევნო რეგისტრაციაში გაატარა – 22 პარტია; 2014 წ. – 32 პარტია; 2016 წ. – 35 პარტია ხოლო 2017 წ. – 33 პარტია.

ამათგან: მხოლოდ ერთ არჩევნებში მონაწილეობდა - 18 პარტია, ორ საარჩევნო პროცესში ჩაერთო - 18 პარტია; სამ საარჩევნო ციკლში - 7 პარტია; ხოლო ოთხივე არჩევნებში მონაწილეობდა - 12 პარტია [იხ. დანართი N1].

მაშასადამე, დღეისათვის რეგისტრაციის მქონე 231 პარტიიდან  - 176 პარტია, სხვადასხვა მიზეზის გამო, პრაქტიკულად არ მონაწილეობს აქტიურ პოლიტიკურ პროცესებში, და მათი არსებობა მხოლოდ ფორმალური რეგისტრაციით შემოიფარგლება.

წინამდებარე საკანონმდებლო წინადადების მიზანი, სწორედ ამ მდგომარეობის მქონე ფორმალური სურათის, რეალობასთან მისადაგებული გარემოს დასაფიქსირებლად საჭირო საკანონმდებლო ცვლილებების განხორციელებას ემსახურება.

ერთის მხრივ - პოლიტიკურ პროცესებში მონაწილეობის მსურველ პირთა წრის რეალური სურათის დადგენის; და მეორეს მხრივ - პოლიტიკურ გაერთიანებათა საქმიანობის გააქტიურების სტიმულირების მიზნით, საჭიროა საკანონმდებლო დონეზე გამოიკვეთოს, პოლიტიკური პარტიების მხრიდან ქვეყნის პოლიტიკურ პროცესებში მონაწილეობის უფლებიდან გამომდინარე, ე.წ -  ვალდებულებულებითი ნაწილი.

ზემოთქმულის შემდეგ, მოდით გადავიდეთ, ჩვენი საკანონმდებლო წინადადებით გათვალისწინებული ცვლილებების განხილვაზე.

2. „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“

საქართველოს ორგანულ კანონში

შესატანი ცვლილებები

წარმოდგენილი საკანონმდებლო წინადადებით, შემოთავაზებულია ცვლილებები განხორციელდეს „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“ საქართველოს ორგანული კანონის მეოთხე თავში - „პარტიის საქმიანობის შეწყვეტა“.

როგორც მოგეხსენებათ, მოქმედი კანონით:

„პარტიის აკრძალვა შეიძლება მხოლოდ საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს გადაწყვეტილებით, ამ კანონით განსაზღვრულ შემთხვევებში და დადგენილი წესით.

საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შეუძლია აკრძალოს პარტია, რომლის მიზანია საქართველოს კონსტიტუციური წყობილების დამხობა ან ძალადობით შეცვლა, ქვეყნის დამოუკიდებლობის ხელყოფა, ტერიტორიული მთლიანობის დარღვევა, ან რომელიც ეწევა ომის ან ძალადობის პროპაგანდას, აღვივებს ეროვნულ, კუთხურ, რელიგიურ ან სოციალურ შუღლს, ქმნის ან შექმნილი აქვს შეიარაღებული ფორმირება“ [მუხლი 35-36].

აღნიშნულის პარალელურად, საკანონმდებლო დონეზე უნდა გამოიკვეთოს - რეგისტრაციის მქონე პარტიებისათვის ქვეყნის პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური ჩაბმის ვალდებულებითი ნაწილი, და იგი - საარჩევნო პროცესის გარკვეულ რაოდენობრივ ციკლს უნდა დაუკავშირდეს.

კერძოდ, გთავაზობთ რომ - აკრძალვა შეეხოს, ანუ რეგისტრაცია გაუუქმდეს იმ პარტიას, რომელიც დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში, არ მონაწილეობდა ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც.

საქართველოს კონსტიტუციის, როგორც დღეს მოქმედი [იხ. მუხლი 89,1-გ], ასევე 2018 წლის საპრეზიდენტო არჩევნების შედეგების გამოცხადების შემდგომად ძალაში შესული რეგულაცია [იხ. მუხლი 60,4-ვ], გამოკვეთავს იმ პირთა წრეს [საქართველოს პრეზიდენტი, პარლამენტის წევრთა არანაკლებ ერთი მეხუთედი ან მთავრობა], რომელთა მიერ მომზადებული სარჩელის საფუძველზეც, საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლო, ორგანული კანონით დადგენილი წესით, იხილავს პოლიტიკური პარტიის საქმიანობის შეწყვეტის საკითხს.

აღნიშნულ მოთხოვნათა გათვალისწინებით, ჩვენს მიერ შემოთავაზებული წინადადების პრაქტიკული რეალიზაციის სქემა ასეთია:

- ცესკოს თავმჯდომარის შესაბამისი განკარგულებით გამოიკვეთება იმ პარტიათა ნუსხა, რომლებიც დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში, მონაწილეობდა ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც;

- საჯარო სამართლის იურიდიული პირის – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო, მოქალაქეთა  პოლიტიკური  გაერთიანებების  (პარტიების)  რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით, ადგენს იმ პარტიათა ჩამონათვალს, რომლებიც დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში, არ მონაწილეობდნენ ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც;

- მთავრობა, საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს წარუდგენს, ზემოთაღნიშნულ მონაცემებზე დაყრდნობით იუსტიციის სამინისტროს მიერ მომზადებულ, ასეთი პარტიების აკრძალვის მოთხოვნის გამათვალისწინებელ სარჩელს.

მთლიანობაში, გთავაზობთ, რომ „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“ საქართველოს ორგანულ კანონს დაემატოს შემდეგი შინაარსის მქონე 361 მუხლი:

„მუხლი 361. საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შეუძლია აკრძალოს პარტია, რომელიც, ცესკოს თავმჯდომარის შესაბამისი განკარგულებისა და სსიპ - საჯარო რეესტრის მონაცემებზე დაყრდნობით მთავრობის მიერ მომზადებული სარჩელის თანახმად, დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში, არ მონაწილეობდა ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც.“;

 

კანონში შეტანილი ცვლილების ამოქმედებისა და მთავრობის მიერ მომზადებული სარჩელის საფუძველზე, საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ აკრძალული პარტიის წევრთა მიერ, პარტიის ხელახალი რეგისტრაციის საკითხის პირველი ექვსი თვის განმავლობაში დაყენების შემთხვევაში, შემოთავაზებულია გათვალისწინებულ იქნეს კანონის 39-ე მუხლის მე-2 პუნქტით განსაზღვრული პირობა.

შესაბამისად, გთავაზობთ, რომ კანონის - 39-ე მუხლს დაემატოს შემდეგი რედაქციის მქონე 21 ქვეპუნქტი: 

21. ამ კანონის 361 მუხლით აკრძალული პარტიის ხელახალი რეგისტრაცია, ამ კანონის მე-2 თავის მოთხოვნათა გათვალისწინებით, შეიძლება, მხოლოდ მისი გაუქმებიდან პირველი ექვსი თვის განმავლობაში. ხელახალი რეგისტრაციის შემთხვევაში პარტიაზე არ ვრცელდება ამ კანონის მე-12 მუხლით, აგრეთვე 22-ე მუხლის მე-2 პუნქტის „ბ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებული მოთხოვნები.“;


3. საქართველოს ორგანულ კანონში

„საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“

შესატანი ცვლილებები

„მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ“ საქართველოს ორგანულ კანონში შესატანი ცვლილებიდან გამომდინარე, საჭიროა შეიცვალოს საქართველოს ორგანული კანონის „საქართველოს საარჩევნო კოდექსი“-ის ის ნორმა, რომელშიც ცესკოს თავმჯდომარის უფლებებია ასახული.

შესაბამისად, კანონის მე-15 მუხლის მე-2 პუნქტს უნდა დაემატოს შემდეგი შინაარსის „ნ“ ქვეპუნქტი:

„ნ) საქართველოს იუსტიციის სამინისტროსათვის წარსადგენად განკარგულებით განსაზღვრავს იმ პარტიათა ნუსხას, რომლებიც დამოუკიდებლად ან საარჩევნო ბლოკის შემადგენლობაში მონაწილეობდნენ ბოლო ოთხი [საპარლამენტო ან ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოთა] საერთო არჩევნებიდან, ერთ არჩევნებში მაინც.“;


თავი მეორე

ჩვენი პოლიტიკური ორგანიზაცია, საქართველოს პოლიტიკურ სივრცეში მოქმედი ის ერთადერთი  გაერთიანებაა, რომელიც პოლიტიკური ასპექტების პარალელურად, საქართველოს სულიერ მისიასთან დაკავშირებული იმ საკითხების კვლევითაა დაკავებული, რომელიც ბოლო ჟამის თემატიკას ეხება.

 

ბიბლიური მინიშნებიდან გამომდინარე, ამჟამად, ჩვენს თვალწინ მიმდინარეობს ბოლო ჟამის ე.წ. მხილებისეული ეტაპი. ეს უკანასკნელი ითვალისწინებს, არა მარტო ქვეყნის წინაშე მდგარი სხვადასხვა ხარისხის მქონე ამა თუ იმ პრობლემის გამოვლენას, არამედ მათი მოგვარების კონკრეტული მექანიზმისა თუ მოდელის შემუშავებას.

როგორც მოგეხსენებათ, საქართველოს კონსტიტუციით - საქართველოს პარლამენტი არის ქვეყნის უმაღლესი წარმომადგენლობითი ორგანო, რომელიც ახორციელებს საკანონმდებლო ხელისუფლებას, განსაზღვრავს ქვეყნის საშინაო და საგარეო პოლიტიკის ძირითად მიმართულებებს, კონსტიტუციით განსაზღვრულ ფარგლებში კონტროლს უწევს მთავრობის საქმიანობას და ახორციელებს სხვა უფლებამოსილებებს“ [მუხლი 48].

 

ზემოთქმულიდან გამომდინარე:

ვითვალისწინებთ რა მაცხოვრისეულ მინიშნებას: „რომ არ მოვსულიყავი და არ მეთქვა მათთვის, არ ექნებოდათ ცოდვა, ახლა კი არა აქვთ მიტევება თავიანთი ცოდვისათვის“ [იოანე 15,22]; და

ვეყრდნობით რა პავლე მოციქულის შეგონებას: „... რასაც უნდა იქმოდეთ, სიტყვით თუ საქმით, იქმოდეთ მას უფლის იესუს სახელით, რათა ჰმადლობდეთ მის მიერ ღმერთსა და მამას" [კოლ. 3,17],

საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ორგანიზაციათა გაერთიანება: „ზვიადის გზა - უფლის სახელით“ მომავალი გუნდი, კონსტიტუციით განსაზღვრული უფლება-მოსილებისა და ბიბლიით გამოკვეთილი - მხილებისეული ეტაპის მოთხოვნებიდან გამომდინარე, წინამდებარე საკანონმდებლო წინადადებაში გთავაზობთ, ჩვენის აზრით, ქვეყნის წინაშე მდგარი კონკრეტული საკითხის მოგვარების ჩვენეულ მექანიზმს.

 

ამასთანავე, ვაცნობიერებთ რა, რომ, დღეის მდგომარეობით, გადაწყვეტილების მიღების მთავარი ბერკეტი თქვენი პილიტიკური გუნდის ხელშია, ამ ეტაპზე ჩვენი მიზანია: მოვიდეთ და გითხრათ; არჩევანი - თქვენზეა!

 

და ბოლოს, მოახლოებული განკითხვის დღის წინარე ეტაპზე, თითოეული ჩვენთაგანის ვალდებულებითი მისიიდან გამომდინარე, საჭიროა გვახსოვდეს, რომ:

კეთილ კაცს კეთილი საუნჯისგან გამოაქვს კეთილი, და ბოროტ კაცს ბოროტი საუნჯისგან გამოაქვს ბოროტი. ხოლო მე გეუბნებით თქვენ: ყოველი ფუჭი სიტყვისათვის, რომელსაც იტყვიან კაცნი, პასუხს აგებენ ისინი განკითხვის დღეს. ვინაიდან შენი სიტყვებით გამართლდები, და შენივე სიტყვებით განიკითხები[მათე 12,35-37].

 

დე, ღმერთმა მოგცეთ მართებული არჩევანის გაკეთების უნარი...

 

 

კანონპროექტის ავტორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი: „საქართველოს კანონი -  მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ საქართველოს ორგანულ კანონში და საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსშიცვლილების შეტანის შესახებ“ ავტორი:

- მიხეილ [გელა] სალუაშვილი, „სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა: უფალია ჩვენი სიმართლე“-ს ლასკარის თავმჯდომარე;

N28 საარჩევნო  გაერთიანების: „ზვიადის გზა - უფლის სახელით“ თავმჯდომარე;


კანონპროექტის ინიციატორი

საკანონმდებლო წინადადების - კანონპროექტი: „საქართველოს კანონი -  მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ საქართველოს ორგანულ კანონში და საქართველოს ორგანულ კანონში საქართველოს საარჩევნო კოდექსშიცვლილების შეტანის შესახებ“, ინიციატორია N28 სარჩევნო  გაერთიანება: „ზვიადის გზა - უფლის სახელი“, საინიციატივო ჯგუფი:

არუდაშვილი ნანა, ბაიაშვილი თინათინი,  ბაიაშვილი სოლომონი [მომხსენებელი], ბეგაშვილი ლალი, ბუიძე ეთერი, გაგუა თინათინი, გოგლიძე ანგი [კაკო],ერქვანიძე ნანული, ვეშაგური ლიდა, თანიაშვილი მანანა,

თანიაშვილი მარგალიტა, თაქთაქიშვილი ალექსანდრე, კობახიძე ლეილა, კოდელაშვილი ნანა, მამადაშვილი მევლუდი, მაძღარაშვილი ნელი, მელქაძე ნათელა, მეფარიძე ლეილა, ნათელაძე ბეჟანი, ოდიშვილი მანანა,

რაზმაძე შაზი, სალუაშვილი მიხეილი [გელა] [მომხსენებელი], საჯაია სერგი, სისაური ლენა, სოსებაშვილი მანანა, ქამხაძე ლია, ქოჩიაშვილი ელგუჯა, შათირიშვილი დავითი, შერგელაშვილი ბეჟანი, ჩაჩიბაია რამაზი,

ჩოხელი ლევანი, ჩხეტია ეთერი, ხალვაში ნარგიზა, ხრიკული ეკატერინე, ჯიქია დინა [დიანა]...



დანართი N 1

N

პარტიის დასახელება

და

ხელმძღვანელი

პირი

რეგ. N

და თარიღი

მონაწილეობა ბოლო ოთხ საპარლამენტო

ან თვითმმმართველობის არჩევნებში

2012 წ.

2014 წ.

2016 წ.

2017 წ.

1

ეროვნულ-დემოკრატიული პარტია

ბაჩუკი ქარდავა

N005

23. 01.

1998

+

+

+

+

2

საქართველოს ქრისტიან-კონსერვატიული პარტია

შოთა მალაშხია

N006

23. 01.

1998 .

-

+

-

+

3

საქართველოს ერთიანი კომუნისტური პარტია

თემურ ფიფია

N008

06. 02.

1998 წ.

-

-

+

+

4

ქრისტიან-დემოკრატიული პარტია

N009

06. 02.

1998

-

+

-

-

5

ქართველ ტრადიციონალისტთა კავშირი

აკაკი ასათიანი

N010

06. 02.

1998 .

-

-

+

+

6

სახალხო პარტია

ივანე გიორგაძე

N011

06. 02.

1998 .

+

+

+

+

7

საქართველოს ლეიბორისტული პარტია

შალვა ნათელაშვილი

N019

20. 02.

1998 .

+

+

+

+

8

მერაბ კოსტავას საზოგადოება

ვაჟა ადამია

N023

20. 02.

1998 .

+

+

+

+

9

სამართლიანობის აღდგენის კავშირი ხმა ერისა: უფალია ჩვენი სიმართლე

მიხეილ სალუაშვილი

N052

27 .02.

1998 წ.

-

+

+

+

10

საქართველოს კომუნისტური პარტია"

ივანე წიკლაური

N056

22 .02.

1998 .

-

-

+

-

11

„საქართველოს მწვანეთა პარტია”

გიორგი გაჩეჩილაძე

N059

27.02.

1998 .

-

+

-

-

12

„საქართველოს რესპუბლიკური პარტია”

ხათუნა სამნიძე

N060

27. 02.

1998

+

+

+

+

13

"თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის"

თამაზ მეჭიაური

N067

27. 02.

1998

-

-

+

+

14

საქართველოს სპორტსმენთა

კავშირი

N068

27. 02.

1998 .

+

-

-

-

15

"სახალხო ხელისუფლება"

თამაზ ყარალაშვილი

N082

27. 08.

1998 .

-

-

+

-

16

„მრეწველობა გადაარჩენს საქართველოს”

გიორგი თოფაძე

N098

30.04.

1999 .

+

+

+

-

17

"ევროპული საქართველო - მოძრაობა თავისუფლებისთვის"

დავით ბაქრაძე

N106

28.05.

1999 .

-

-

+

+

18

"მშრომელთა სოციალისტური პარტია"

თამაზ ჯაფოშვილი

N111

09.07.

1999 .

+

+

+

+

19

მამულიშვილთა ორდენი "სამშობლო"

გრიგოლ სოხაძე

N135

21.08.

2001 .

-

-

-

+

20

სახალხო მოძრაობა-კანონი და სამართლიანობა“

N139

14.06.2001.

+

-

-

-

21

/ახალი მემარჯვენეები

მამუკა კაციტაძე

N142

11. 07.

2001 .

+

+

-

+

22

"საქართველოს ერთობისა და განვითარების პარტია"

ჯონდო ჯავახიშვილი

N144

24. 07.

2001 .

-

-

-

+

23

სამართლიანი საქართველოსთვის

სერგო ჯავახიძე

N171

27.08.

2003 .

+

+

-

-

24

თავისუფლება - ზვიად გამსახურდიას გზა

კონსტანტინე გამსახურდია

N174

01.09.

2003 .

+

+

+

+

25

"ეროვნულ დემოკრატიული მოძრაობა"

დავით შუკაკიძე

N175

01.09.

2003

-

+

+

+

26

,,ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა

ნიკანორ მელია

N181

10.12.

2004 .

+

+

+

+

27

საქართველოს კონსერვატიული პარტია

ზვიად ძიძიგური

N183

14.06.

2005 .

+

+

-

-

28

,,საქართველოს გზა”

გიორგი მსხილაძე

N186

05.04.

2006 .

-

+

-

-

29

„საქართველოს ევროპელი დემოკრატები”

პაატა დავითაია

N187

18.05.

2006 .

+

+

-

+

30

,,ხალხის პარტია”

ალექსანდრე კობაიძე

N190

30.08.

2007 .

-

+

-

+

31

მომავალი საქართველო

გიორგი ლაღიძე

N195

22.02.

2008 .

+

+

-

-

32

/ ქართული დასი’’

ჯონდო ბაღათურია

N199

12.03.

2008 .

+

-

+

-

33

„ქრისტიან-დემოკრატიული მოძრაობა

გრიგოლ ჯოჯუა

 

"გაერთიანებული დემოკრატიული მოძრაობა"

ნინო ბურჯანაძე

 

 

N200

19.03.

2008 .

+

+

 

 

 

 

+

+

34

.პ/გ „ეროვნული ფორუმი

გუბაზ სანიკიძე

N201

24.03.

2008 .

+

+

+

+

35

"დემოკრატიული მოძრაობა - ერთიანი საქართველო"

დავით ასპანიძე

N206

23.12.

2008 .

-

-

+

+

36

პ/გ „ჩვენი საქართველო-თავისუფალი დემოკრატები”

შალვა შავგულიძე

N209

21.08.

2009 .

+

+

+

-

37

დემოკრატიული განახლება - ჩვენი საქართველო გაბრწყინდება

(ჩვენები)

ნინო სამადალაშვილი

N210

26.08.

2009 .

-

-

+

-

38

,,ქრისტიან-დემოკრატიული სახალხო პარტია”

ნათია სვანიძე

N213

29.03.

2010 .

-

+

-

-

39

„ქართული პარტია”

N218

30.12.

2011 .

-

+

-

-

40

თავისუფალი საქართველო

კახა კუკავა

N219

24.01.

2012 .

+

+

+

+

41

პ/გ „ქართული ოცნება-დემოკრატიული საქართველო”

გიორგი კვირიკაშვილი

N220

07.05.

2012 .

+

+

+

+

42

„საქართველოს პატრიოტთა ალიანსი”

დავით თარხან-მოურავი

N223

22.01.

2013 .

-

+

+

+

43

"მემარცხენე ალიანსი"

კახაბერ ძაგანია

N224

05.06.

2013.

-

-

+

+

44

„საქართველოს ძალოვან ვეტერანთა და პატრიოტთა პოლიტიკური მოძრაობა”

გია ბერძენიძე

 

N225

17.09.

2013 .

-

+

+

-

45

„ერთიანობის დარბაზი”

მერაბ ხიმშიაშვილი

N226

04.04.

2014

-

+

-

-

46

,,რეფორმატორები”

ირაკლი ღლონტი

N227

08.04.

2014 .

-

+

-

-

47

"ქართული იდეა"

ლევან ჩაჩუა

N229

06.11.

2014 .

-

-

+

-

48

ჩვენი სამშობლო

ზვიად ჩიტიშვილი

N231

05.10.

2015 .

-

-

+

-

49

"საქართველოს მშვიდობისათვის"

დავით თევზაძე

N232

16.11.

2015 .

-

-

+

-

50

პარტია "საქართველო"

გიორგი ლილუაშვილი

N234

30.03.

2016 .

-

-

+

+

51

"მოძრაობა სახელმწიფო ხალხისთვის"

ნიკა მაჭუტაძე

N237

29.06.

2016 .

-

-

+

+

52

"სამოქალაქო პლატფორმა- ახალი საქართველო

გიორგი ვაშაძე

N238

08.07.

2016 .

-

-

+

+

53

"პროგრესულ -დემოკრატიული

მოძრაობა"

ლაშა სტურუა

N239

26.07.

2016 .

-

-

+

+

54

"ახალი ქრისტიან- დემოკრატები"

ნიკოლოზ ჯოგლიძე

N240

26.07.

2016 .

-

-

+

+

55

"მოძრაობა თავისუფალი საქართველოსთვის"

ხათუნა ქოიავა

N243

22.08.

2017 .

-

-

-

+